Pamiętaj, czyli bajka o czasie.

/
3 Komentarzy
Dawno temu, żył człowiek, który wierzył, że ma zawsze czas. Kiedy był młody, nie liczył godzin ani dni. Kiedy dojrzał, uważał że zawsze zdąży.  Szczęście odkładał na później. Dziś uciekało mu przez palce, często nie pamiętał, gdzie zgubił wczoraj. Aż niespodziewanie, w dzień jak co dzień: ani ładny, ani brzydki, w chwili, której  nie zapowiadało nic, ani ptaki na horyzoncie, ani wiatr zrywający czapki z głów, ani trąby, ani flety; stanął twarzą w twarz z końcem, co był prosty jak horyzont, gładki i opiłowany jak rzeczny kamień. 

Zrozumiał, że nie zdążył.

Masz jedno życie. Trzymasz je teraz w dłoni, obracasz w palcach, zagląda ci przez ramię, kiedy patrzysz w lustro.  Kiedy mijasz róg, ono jest krok za tobą: uśmiechnięte lub zapłakane, radosne lub zatrwożone.  Boi się, że nie zdążysz, cieszy się, że jesteś tam gdzie trzeba. 

Masz jedno życie. Na szali kładziesz godziny, minuty, zegar tyka, litera za literą mija to, co minąć musi. Bije serce, płynie krew, tryby czasu zachodzą na siebie, słońce wschodzi i zachodzi jak co dzień.

Masz jedno życie. Co zabrane nie będzie oddane, co odeszło nie wróci, co będzie to będzie. 

Masz jedno życie. Gwiazdy nad tobą szepczą, ptaki śpiewają, las szumi.

Kiedy zamkniesz oczy, twoje zmysły wyłowią słowa co są jak rzeczne kamienie:

Bądź tam gdzie cię potrzeba, ceń czas jaki ci pozostał. Uważaj na koniec. 


Bajka znalazła się w mojej książce "Bajki o życiu". Książka do kupienia między innymi TU


Zobacz również

3 komentarze:

  1. Zaglądnęło mi przez ramię, więc czym prędzej zmykam sprzed komputera i idę pożyć nie-wirtualnie;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyjąłem, przyjęło mi się, poczułem, poczuło mi się.

    OdpowiedzUsuń

Twoje komentarze są dla mnie bardzo cenne. Zostaw znak, że byłeś, podziel się swoim doświadczeniem, pamiętaj o empatii.
Komentarze są moderowane.
Dziękuję :)