O mnie,nie o mnie

/
1 Komentarzy
Historie upadków i powstań pisze się krwią i łzami. Zwykle przetacza się koła z tytanu, wstaje z klęczek podpierając się kijem z wiecznego drzewa, podpala deszcz, żeby ogrzewał i gasi ogień, żeby ochłonąć. Gotuje się w garnku mieszankę wściekłości i miłości, zrywa z przeszłością tnąc ciszę toporem, zabija  wspomnienia, kręci  koła w powietrzu, targa się na świat; biegnie i stoi, gna i kiwa w przód i tył. 

Tak, jestem tu, choć jeszcze chwilę temu, rok, dwa, dziesięć, kto wie, kto liczy; byłam tam. Granica między światem mojego cierpienia i światem, w którym jestem; znów czuję, znów wierzę, jest półpłynna jak złoto doprowadzone do temperatury topnienia. Przekraczam moje Rubikony w myślach; dziś jestem, jutro umieram, zawijam wczoraj w paczkę i wysyłam w świat, niech idzie, niech mnie zostawi. Jestem dzisiaj; zatopiona w myślach, zatrzaśnięta w zamku ze swoich słów, otwarta wobec innych, choć tak naprawdę zaplątana w gmatwaninie dwuznaczności; prawd i kłamstw, obietnic, rozczarowań, radości i smutków. Siedzę w kucki i gram na kastanietach melodię odpływu.
Najgorsze to wierzyć, że wszystko już było; najgorsze to usiąść na ławce, w parku i czekać, aż życie  z orszakiem podejdzie nam do stóp, ukłoni się, złoży dary; stare trawniki zalśnią rubinami, kwiaty miłości same zakwitną, kruki złorzeczenia odlecą w popłochu, kra na rzekach pęknie, stwardniała ziemia wypuści zieleń i lustro nieba otworzy się, żeby wszystko wybaczyć.
Najlepiej mieć otwarte serce i głowę: karmić ptaki, nie oceniać, nie dać się rwać na kawałki, nie oddawać oddechu ludziom bez serca. Wiatr wieje w uszy, drzewne gałęzie kurują się przed wiosną, zakatarzone ptaki strzepują z ramion krople deszczu, a niebo, dziś szare i sine jak ołów, jutro zalśni najczystszym  lekkim błękitem.

Zatańczę dziś przed lustrem, zawirują spódnice, zaśpiewam, że zapalę znów deszcz, rozbiję ziemię jeśli trzeba, ale będę, będę.  Nie poddam, się, nie obejrzę za siebie; nie wrócę tam gdzie byłam, bo serce, hartowane w ogniu, mam już ze stali.


Zobacz również

1 komentarz:

Twoje komentarze są dla mnie bardzo cenne. Zostaw znak, że byłeś, podziel się swoim doświadczeniem, pamiętaj o empatii.
Komentarze są moderowane.
Dziękuję :)