Migawki z podróży! Hiszpania: Costa Blanca

/
5 Komentarzy

Kiedy wracasz z podróży przywozisz ze sobą migawki, wspomnienia, obrazy zachowane w kadrze i pod powiekami. Dziś zapraszam Was na te z Hiszpanii i z Costa Blanca. Wybierzcie się razem ze mną w podróż! To co, startujemy? 


Nie jestem wytrawną podróżniczką, raczej kolekcjonerką myśli i wrażeń. Nie dla mnie dziś dzikie zakątki i wymagające kierunki, gdzie na każdym kroku przekracza się siebie. To co się we mnie ściera za każdym razem gdy gdzieś wyruszam, to ciekawość i potrzeba łagodnego relaksu. 

Lubię piękne miejsca, gorącą kawę, poszukuję autentyczności, ale niekoniecznie wyobrażam sobie siebie na końcu świata czy w amazońskiej dżungli. Bywam i w kurortach i tam gdzie turyści docierają tylko wtedy kiedy zabłądzą. 

I tak jest dla mnie najlepiej. Podróżując nie potrzebuję przecież nikomu niczego udowadniać. Tak było i tym razem. 


Dlaczego podróżujemy? 

Kasper Bajon, pisze w ostatnim Kukbuku o podróżach i dizajnie, że to co nas pcha do podróżowania jest jednocześnie, paradoksalnie tym co nas przekracza. 

"To najbardziej pierwotny z instynktów - pozostałość po wędrujących roślinożernych przodkach. Tak jak konieczność posiadania jaskini czy gniazda jest reminiscencją po naszych terytorialnych mięsożenych praszczurach. Te dwie potrzeby - ruchu i stałości - cały czas zderzają się ze sobą, powodując wieczny niepokój. I tak: w domu tęsknimy za wędrówką, podczas wędrówki tęsknimy za domem". 

Nie wiem jak Ty, ale ja mam dokładnie tak. Podróżowanie to dla mnie prawie same zyski


Miejskie dróżki ( Alicante)


I pozamiejskie bezdroża ( okolice Alicante) 



To miejsce możemy Wam polecić z czystym sumieniem,
zwłaszcza jeśli szukacie autentyczności, spokoju i bardzo przyjemnego wystroju.
Boutique Hotel Sierra de Alicante



W poszukiwaniu siebie

Wietnamski pisarz Nguyen Quy Duc napisał, że "nomadzi dawnych czasów podróżowali w poszukiwaniu jedzenia, schronienia, wody; nomadzi współcześni podróżują w poszukiwaniu siebie". 

Jeśli nawet w tej drodze siebie nie odnajdziemy, to zawsze możemy zobaczyć siebie z innej perspektywy. A to cenne i odkrywcze. Prawie zawsze. 




Busot. Małe, urokliwe miasteczko około 20 kilometrów od Alicante. 





Walencja, Miasto Nauki i Sztuki



Alicante i sławna promenada.
Można się poczuć jak po kilku kieliszkach wina.. bez wina ;) 




Ania napisała do mnie chwilę przed naszym wyjazdem z zaproszeniem .. do Hiszpanii.
Byliśmy w okolicy i udało się spotkać. To było bardzo miłe popołudnie! 



No to jeszcze kartki i można wracać do domu :)
Dwie poleciały do moich czytelniczek z FB. Mam nadzieję, że doszły :) 


Jak się Wam podoba "moja" Hiszpania? Gdzie wybieracie się w te wakacje? Co Was pcha do podróży? Co lubicie, a czego nie? Podzielcie się w komentarzu! Dziękuję!




Zobacz również

5 komentarzy:

  1. Pięknie:) Też bardzo lubię podróżować- jest w tym jakaś magia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzien dobry Malgosiu,

    Piekne zdjecia, piekne miejsca i ludzie. Gratuluje. Hotel cudny, lece na strone sprawdzic. Jade do Lanzarote. No, turystycznie oklepane miejsce, ale z doswiadczenia wiem, ze kazda wyspa jest piekna i wyjatkowa i dlatego korzystam z jej urokow, zwiedzajac.
    Nie jestem tez fanka ekstremalnych wypadow np. wycieczki do dzungli itp.
    Lubie, podobnie jak ty, jezdzic po swojemu. troche plazy, troche zwiedzania. kawa z uroczej kafejce, kieliszek wina w swojskiej tavernie itp. :-)
    Pcha mnie ciekawosc i piekno Ziemi.. Jest tyle miejsc, cudnych miejsc, do zobaczenia... ze nie mozna siedziec w domu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hotel ma tylko 7 pokoi, na dole kafejkę z dobrą kawą i bardzoo miłą obsługą, to taki kompromis między miejscami turystycznymi i nie. Lanzarote też planujemy kiedyś odwiedzić. Mam fajne wspomnienia z zimowej MAdery ( u nas była zima, bo tam wiosenno- letnia pogoda), może więc wtedy :)
      Tak, szkoda życia na ciągle identyczne widoki :)
      Serdeczności!

      Usuń
  3. I ja tan bylam i carajillo pilam�☕️Dziekuje Małgosiu za to spontaniczne spotkanie

    OdpowiedzUsuń

Twoje komentarze są dla mnie bardzo cenne. Zostaw znak, że byłeś, podziel się swoim doświadczeniem, pamiętaj o empatii.
Komentarze są moderowane.
Dziękuję :)