5 cudownych pomysłów na weekend. Co dla Ciebie?

/
10 Komentarzy


Dość tych trudnych rozmów i poważnych spraw. Spędźmy ten weekend dobrze! Mam dla Was co najmniej 5 absolutnie cudownych pomysłów i inspiracji!


"Przez większość czasu jaki mamy w życiu nie zdarzy się nam nic nadzwyczajnego. Jeśli nie będziemy potrafili docenić wstawania, pracy, kończenia jej, siadania do kolacji z rodziną lub przyjaciółmi, wtedy szansa na to, że będziemy szczęśliwi jest bardzo maleńka. Jeśli ktoś uzależnia swoje szczęście lub jego brak od dużych, nadzwyczajnych wydarzeń, takich jak fantastyczna nowa praca, wielka suma pieniędzy, cudowny ślub lub podróż do Paryża, przez większość czasu będzie nieszczęśliwy. Jeśli natomiast  nasze szczęście będzie zależeć od dobrego śniadania, kwiatów, które kwitną na podwórku, czegoś dobrego do picia, albo drzemki po obiedzie, wtedy mamy znacznie większe szanse na to, by mieć w życiu trochę więcej codziennego szczęścia." -  to Andy Rooney. 

A ja tylko dodam, że jeśli nie docenimy tego co mamy CHOCIAŻ w weekend, to będziemy smutnymi, zgorzkniałymi ludźmi. 


1. Napij się kawy lub herbaty

Wybierz to co lubisz. Ważne, żeby były pite z miłością i bez pośpiechu. Odmian są setki i naprawdę bez trudu wybierzesz coś dla siebie. Także tutaj bardzo namawiam na eksperymenty. Podobno żeby się rozwijać powinniśmy codziennie próbować czegoś nowego, robić coś po raz pierwszy. 

Tymczasem bywamy totalnie uprzedzeni do nowości i uparci jak osły. Tylko czarna i tylko z cytryną? Zrób coś inaczej! Przynajmniej spróbuj! Stojąca woda jest bezużyteczna! 

Brakuje Ci pomysłów?  Oto kilka z nich! 


Znasz czystek? To niezłe ziółko! A jakie zdrowe! Jeśli mało Ci czekolady
(ta na zdjęciu jest słodzona ksylitolem) , to spróbuj także czekoladowej herbaty, a jeśli jednak zostajesz przy kawie i na dodatek myślisz o tym żeby schudnąć, to polecam zieloną kawę. Czarna z olejem kokosowym i łyżeczką masła zadziała podobnie.
Nie zapomnij zmiksować :)  


2. Nie przesadzaj z tym sprzątaniem, odpocznij NAPRAWDĘ


Większość ankietowanych kobiet, zapytana o to co robi w czasie wolnym od pracy, odpowiada, że .. sprząta. Ten wynik powraca w sondażach od lat. Tak odpowiadały nasze mamy, tak odpowiadamy my, jeśli dalej tak pójdzie to samo za lat 20 powiedzą nasze córki. 

Nie da się żyć w wiecznym brudzie i rozgardiaszu, ale jestem pewna, że  trochę z tym sprzątaniem przesadzamy. Jeśli 50 % naszego wolnego od zadań zawodowych czasu poświęcamy na bieganie po domu ze ścierką, albo inne aktywności konieczne do organizacji domowej logistyki, to coś tu jest nie tak. 

Potrzebujemy odpoczynku i kropka. To żadna fanaberia, to nasze być albo nie być. 

Zdaję sobie sprawę, że możecie się ze mną nie zgadzać, ale naprawdę wolę mieć
w miarę uporządkowane życie, niż perfekcyjnie czysty dom.
Koszulka by ONE MUG A DAY, filiżanka ENDE CERAMICS, zawieszka SPATIUM.


3. Zadbaj o ciało!

Także w tej warstwie, którą widać. Nasze ciała mają z nami ciężko i to bez względu na to ile ważymy. Nogi nas noszą, ręce stukają całymi dniami w klawiaturę, piersi karmią dzieci, a oczy pomagają widzieć cały świat. 

Kiedyś, w czeluściach internetu dopadło mnie zdanie: "A gdybyś tak jutro obudził się tylko z tym za co podziękowałeś?". Ja nie miałabym ani rąk, ani nóg. To pewne. 

Czy jesteś wdzięczny swojemu ciału? Czy stać Cię na opiekę i prawdziwą troskę, czy masz  wobec niego tylko wymagania? 

Często nasze dbanie o ciało, to tylko kupowanie większej ilości kosmetyków, których potem nie używamy. Tołpa przygotowała przewodnik po tym, jak kupować mniej i bardziej z głową. Do obejrzenia TUTAJ. 


4. Siedź w domu!

Pisałam już o tym, pisał też Dalajlama. Poświęcamy swoje zdrowie by zarabiać pieniądze, które potem wydajemy by je odzyskać. Pracujemy na dom, w którym nie mamy czasu naprawdę pobyć. Jesteśmy tak zaniepokojeni swoją przyszłością, że nie cieszy nas teraźniejszości. W rezultacie nie żyjemy ani w teraźniejszości, ani w przyszłości, zupełnie tak, jakbyśmy nigdy nie mieli umrzeć, po czym umieramy, tak na prawdę nie żyjąc.

Czy naprawdę musimy ciągle gdzieś gonić? Czy bycie, po prostu bycie, nie wystarczy? 

A gdyby tak docenić swój dom? Zrobić sobie w nim miejsce? 


Często wystarczy zadbać o to co nas otacza i wcale nie trzeba nigdzie wyjeżdżać ani organizować sobie skomplikowanych i modnych aktywności.

Nie tak łatwo zmienić dom czy mieszkanie na inne, ale zmiany we wnętrzach to czasem 
tylko kilka drobiazgów, które czynią sporą różnicę.
Wszystkie produkty:  Home&you
Mój absolutny faworyt to czajniczek. 


5. Zrób coś co przewietrzy Twoją głowę

Czyli najlepiej coś, czego na co dzień nie robisz. 

Weekend, jeśli ma być regenerujący i pełen oddechu, powinien być inny niż reszta tygodnia. Ciągle się śpieszysz? Zwolnij tak jak to tylko możliwe. Nie masz czasu i ochoty bawić się z dziećmi? Zaproponuj im coś zupełnie innego niż tablet i telewizor i po prostu zróbcie to! 


Życie jest za krótkie na zmarnowane dni, na jałowe weekendy. Jeśli nie możesz odłączyć się od tego cyber świata, to mam dla Ciebie jeszcze jedną, szóstą radę:




Mało? Jeszcze trochę inspiracji TUTAJ!







Zobacz również

10 komentarzy:

  1. Prze-cu-do-wny wpis. Dziękujemy. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Święta racja. A do tego prawda święta także. Właśnie tak robię. Od może dwóch lat. Ćwiczę wolę, żeby nie łapać za ścierę, poważnie. A najlepsze jest, że jak wchodzę do domu po pracy, to myślę sobie, że mam taki ładny domek. Dopiero po sekundzie odzywa się "ta druga", która widzi, że dziecko palce odbiło na witrynce, a mąż zostawił otwartą szafę od rana. Ta druga się jeży. A ja idę szafę zamknąć, jak nie zapomnę :) heheheh, zaś na upaćkaną witrynkę spozierałam cztery dni. A potem synka zabawiłam wycieraniem i przypadło mu do gustu - frajda to była "popucować" wszystko wokół. Teraz sam sprawdza czy ja nie odbiłam palców na czymś. Wszystko to bez ciśnienia. Czyli, że da się.
    Ale z tymi rękami nogami to masz rację - ja też zapominam, że sprawność i zdrowie, choćby abyaby, to jednak błogosławieństwo. To prawda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście nigdy nie byłam perfekcjonistką ;)
      Wdzięczność jest super :)
      Pozdrowienia!

      Usuń
  3. świetny wpis ! miłego weekendu Małgosiu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Święta Prawda, tylko trzeba ją wdrożyć w życie - nie będzie łatwo, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Choc pada od rana, po obiedzie na klify i plaze zbierac muszle, kamienie i szukac krabow :) Ciekawe... "tylko nudne kobieta maja nieskazitelnie czyste domu". Wiec jestem nudna do bolu lecz kocham to moje wypielegnowane "w domu bycie". Taka pasjonatka domowego ogniska ze mnie :) Balagan, a przepraszam, artystyczny nielad, jest tylko u dzieci w pokoju, niech tworza, niech ponosi ich wyobraznia.
    Agi

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję że przypominasz to ludziom - kiedyś musiałam mieć mega czyste podłogi, więc biegałam co chwila z mopem - męczące. Po pewnym czasie uświadomiłam sobie - zaraz, zaraz albo mega czyste podłogi, albo chwila dla siebie. Nie mam już takich czystych podłóg, ba nawet często widzę ślady łap mojego psa, ale nie biegnę nerwowo po mopa. Moja podłoga też ma prawo do własnych obrazów :-) Ponadto mam przypisaną łatkę przez lekarzy - chora - choroba nieuleczalna z medycznego punktu widzenia. Pracuję nad tym, aby pomimo wszystko wyzdrowieć i też od jakiegoś czasu praktykuję postawę wdzięczności. Jest to cudowna postawa, bo naprawdę mamy za co dziękować :-) Cudownej niedzieli :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkie 5 zrobione w dniu dzisiejszym, poczym odnalazlam wpis hahahah
    Akumulatory naladowane, serce szczesliwe, mozg dotleniony, dzieci usmiechniete

    OdpowiedzUsuń

Twoje komentarze są dla mnie bardzo cenne. Zostaw znak, że byłeś, podziel się swoim doświadczeniem, pamiętaj o empatii.
Komentarze są moderowane.
Dziękuję :)