Lista przyjemności

/
3 Komentarzy
Dominique Loreau, w "Sztuce planowania" proponuje, aby sporządzać listy. Nie tylko zadań do wykonania, ale rzeczy których pragniemy dla siebie i swoich bliskich, przyjemności, własnych sukcesów, pomysłów, dań do zrobienia, miejsc do odwiedzenia itp. Lista porządkuje, lista przypomina, lista wspiera w postanowieniach. 

Kiedy zastanawiam się np. nad tym jak miło spędzać popołudnia z córką, przychodzą mi do głowy różne pomysły. W starciu z rzeczywistością, która zwykle ubiera się w schemat pt. "odebrać, ubrać, iść na przystanek, zrobic zakupy, dojść do domu", pomysły te rozpływają się jak mydlane bańki. Podobnie lista moich własnych, zupełnie osobistych przyjemności i planów. 

A gdyby tak zapisywać i realizować je tak jak służbowe zadania z określonym deadlainem? Czy życie jest mniej ważne niż służbowe zadanie??? Czy mamy świadomość, że "żaden dzień się nie powtórzy"? 

Planować trzeba umieć -  a realizowanie planów wzmacnia naszą pewność siebie i ochotę na to, aby planować jeszcze więcej.

Co zaplanujesz na dziś? 

Ilustracja: Ilustris





Zobacz również

3 komentarze:

  1. Zdarza mi się tak robić:-).

    OdpowiedzUsuń
  2. Świwtny pomysł! Do tworzenia list zadań używam aplikacji Wunderlist, gdzie jest lista prezenty, ktorą udostępniłam mojemu mężowi i zbieramy tam pomysły na prezenty. Dziś nie uda mi się nawet szpilki wcisnąć, w mój plan dnia, ale jutro po egzaminie mam zamiar zabrac mojego m. na pyszną kolację :)

    OdpowiedzUsuń

Twoje komentarze są dla mnie bardzo cenne. Zostaw znak, że byłeś, podziel się swoim doświadczeniem, pamiętaj o empatii.
Komentarze są moderowane.
Dziękuję :)