Słowa

/
4 Komentarzy
Słowa mają znaczenie, mają moc. Milton Erickson, amerykański psychiatra, genialny opowiadacz historii  - wiedział  o tym świetnie i w terapeutycznych kontaktach z pacjentami używał zwrotu:  "mój głos podaży za tobą, mój głos będzie cię prowadził". Zdania te z powodzeniem można sparafrazować mówiąc np." moje słowa będę szły za tobą, moje słowa będą twoimi przewodnikami." Nie dzieje się tak przypadkiem,  na początku, podobno, było tylko słowo i także dziś, od niego wszystko się zaczyna. 

To co wypowiadamy, to jakich zwrotów używamy, mówi nam bardzo wiele o nas samych. Czasami jedno słówko, maleńki, kilkuzgłoskowy wyraz, tłumaczy źródła naszych PRAWDZIWYCH przekonać, pokazuje nam drugie dno sprawy, nasze RZECZYWISTE, a nie wydumane mniemanie o sobie i świecie. Takie słowo jest swoistą lampą, która oświetla cienie i pozwala kształtom wydobyć się na światło dzienne. 

Dobrze zdawać sobie sprawę ze słów. Bardzo często dostajemy je w spadku, z całym dziedzictwem i bogactwem językowym. Mówimy tak jak mówili nasi rodzice, przywłaszczamy sobie zdania, które pasują nam do naszego charakteru, budujemy własny kod słowny, którego znaczenia nie pojmujemy zwykle w 100 %, i który zwykliśmy bagatelizować. 

Słowa leczą, słowa kaleczą. Chociaż to tylko słowa. Dlatego używaj ich ostrożnie. Oglądaj, bierz w dłonie, sprawdzaj, bądź czujny. Przeglądaj się w swoich zdaniach, analizuj je w myślach, zadawaj sobie pytania i jeśli trzeba, odpowiadaj na nie. 

Jeśli zmienisz słowa, możesz zmienić wszystko. Nie wierzysz? Zobacz. 






Zobacz również

4 komentarze:

  1. uwielbiam ten filmik,nie doceniamy waznych rzeczy na szczescie jest zawsze ktos lub cos co nas budzi z tego marazmu

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam tez ten film..a twój tekst cudny..i taki mój:):)
    Niechaj każdy wazy słowo!!!!

    OdpowiedzUsuń

Twoje komentarze są dla mnie bardzo cenne. Zostaw znak, że byłeś, podziel się swoim doświadczeniem, pamiętaj o empatii.
Komentarze są moderowane.
Dziękuję :)