Trzy rzeczy

/
4 Komentarzy

PRZYPOWIEŚĆ

Podaję co powiedział Meader i morał mam na celu.
Dokuczał mu niedźwiedź grizzly, tak śmiały i złośliwy,
Że porywał mięso karibu spod okapu chaty.
Nie tylko. Człowieka miał za nic i nie bał się ognia.
Aż którejś nocy zaczął walić w drzwi
I rozbił okno łapą, więc oni, skuleni, 
Leżeli ze strzelbami i czekali ranka.
Wrócił nazajutrz pod wieczór. I Meader strzelił
Z bliska, pod lewą łopatkę. To był skok i bieg,
Nie bieg, huragan, bo nawet trafiony w serce
Grizzly, jak mówi Meader, biegnie aż upadnie.
Znalazł go potem po śladzie i wtedy zrozumiał
Skąd brało się dziwaczne zachowanie.
Pół szczęki zwierz miał zżarte wrzodem i próchnicą.
Ból zębów, latami. Ból z niepojętej przyczyny,
Który popycha nas nieraz do bezsensownych działań
I daje ślepą odwagę, bo wszystko nam jedno,
Aż wychodzimy z lasu, nie zawsze w nadziei
Że uleczy nas jakiś niebiański dentysta.

Czesław Miłosz

***
Najgłupsze rzecz w życiu, robimy z trzech powodów:  z bólu, ze strachu i z miłości. Jeśli uleczysz ranę i zrozumiesz swój ból, pokonasz własny strach i obłaskawisz miłość -  wtedy będziesz wolnym człowiekiem. Zamiast ślepo walić  w kolejne drzwi, sprawdź dobrze, co cię boli. 





Zobacz również

4 komentarze:

  1. Prawda! Tylko z wyjatkiem tej milosci. Z milosci nie robi sie glupich rzeczy. Czasem po prostu brakuje milosci do siebie, i milosc do innych ludzi calkiem niedoskonala, stad takie wrazenie!!!

    I jesli ktos robi glupie rzeczy to napewno gdzies na dnie tego zachowania siedzi albo bol, albo niewiedza, albo choroba....

    OdpowiedzUsuń
  2. Robin, ja robiłam głupie rzeczy z miłości ( różnej, to prawda... :) Myślę, że nie jestem jedyna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No bo nie wiedzialas ze mozna inaczej. ( ja tez robilam, zle z perspektywy czasu widze ze ta milosc samo-raniaca wynikala z brakow, roznorakich brakow we mnie samej) Ale dojrzalosc ma to do siebie ze potrzeba czasu:):):) i lekcji. Czasem bolesnych:)

    To co napisalas to bardzo dojrzale mysli:):):)

    OdpowiedzUsuń

Twoje komentarze są dla mnie bardzo cenne. Zostaw znak, że byłeś, podziel się swoim doświadczeniem, pamiętaj o empatii.
Komentarze są moderowane.
Dziękuję :)