Świętsze niż tradycja

/
7 Komentarzy
Święty Franciszek z Asyżu, zwykł mawiać, że smutek jest grzechem, z którego należy się spowiadać. Bo smutek, to zwątpienie. W siebie, w Boga, w ludzi. Kwintesencją wiary i świętowania powinna być radość. Nie pusta jak wydmuszka, której życie kończy się przy pierwszym upadku na ziemie, ani nie taka, którą dopiero co "zdjęto z krzyża". Radość zmartwychwstała, albo jak kto woli - wieczna. Taka, która się odradza, która żyje, opiera się o świadomość i potrafi docenić to, co ma.

Niech te święta będą wyrazem Waszej radości. Poczujcie ją, przeżyjcie. Nie ważne, że za oknem śnieg, kurczaki z zimna jakieś mało żółte i próżno wypatrywać zielonej trawy na rabatce. Cieszcie się. Tym, że jesteście razem, tym że macie ten czas, tym, że nadzieja znów zwycięża i że jak co roku -  teraz też przyjdzie wiosna. 

Niech te Święta będą święte. Świętością taką, do jakiej Wam najbliżej. Bo chociaż są tacy, którzy twierdzą, że tradycja to rzecz święta, to jednak ja wolę myśleć, że święty jest  raczej BÓG, Radość i Nadzieja.


Wesołych Świąt! 



Kartka: Ilustris


Zobacz również

7 komentarzy:

  1. Wzajemnie,Radosnych i uśmiechniętych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne życzenia. Najpiękniejsze, jakie spotkałam ostatnimi czasy. Rzeczywiście poczułam teraz, że mogę świętować. Prawdziwie ŚWIĘTOWAĆ. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla Ciebie również Małgosiu radosnych Świąt i dużo fajnego wypoczynku:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tez tak mysle, i tez najlepsze zyczenia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja tak poświątecznie już napiszę tylko, że mnie bardzo, bardzo brakuje tej radości w naszej wierze i świętowaniu:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również brakuje i stanowczo szukam :)

      Usuń
  6. Podoba mi się takie podejście do smutku...muszę zapamiętać.

    OdpowiedzUsuń

Twoje komentarze są dla mnie bardzo cenne. Zostaw znak, że byłeś, podziel się swoim doświadczeniem, pamiętaj o empatii.
Komentarze są moderowane.
Dziękuję :)