Dziękować. Codziennie dziękować.

/
2 Komentarzy
Czasami błahe, przypadkowe zdarzenia, sprawiają, że rzeczywistość przedstawia nam się w zupełnie innym świetle, spadają zasłony, a my stajemy zdumieni i mówimy:  „o rany, więc to tak”.  Coś lub ktoś metaforycznie wyrżnie nas prosto w potylicę i przez długi czas chodzimy oniemiali; nieswoi, zadumani, może właściwie prawdziwsi i bardziej autentyczni niż zwykłe. A z pozoru nic się nie stało.

Zobaczyłam ją wczoraj, na przystanku; kiedy wracałam z zakupów. Siedziała na wózku, towarzyszył jej jakiś mężczyzna. Spojrzałam jej w oczy; żywe, jasne, choć trochę nieobecne. Twarz młoda, blond włosy. Powiedziałbym, że ma koło trzydziestki. Ale coś się nie zgadzało. Zobaczyłam ciało staruszki. Schorowanej staruszki. Spuchnięte stopy, wychudzone, posiniaczone ręce. Skóra wisiała na niej jak za duża sukienka.  Myślę, że była terminalnie chora. I mimo, że jej oczy mówiły: „żyję, jestem”; to cierpienie wylewało się z niej na ulicę i obezwładniało.  Odwróciłam się kiedy przeszłam i spojrzałam raz jeszcze. Coś kazało mi się obejrzeć,  wiedziałam, że  na mnie nie patrzy. 

Ile razy narzekam, zamartwiam się, przeprowadzam myślowe wywody o znaczeniu spraw błahych?  Jak często traktuję swoje zdrowie, swoją  dobra formę, swoje sprawne nogi i ręce jak coś oczywistego, niewartego uwagi; prezent, który mi się należy i którym nawet żal się zajmować? Jak bardzo mi czasem żal, że ominęło mnie to czy tamto, że nie zrobiłam więcej, bardziej, że mnie nie ma tu czy tam?
Dziękować. Codziennie dziękować, to jeszcze za mało.
Mam tak dużo.


Zobacz również

2 komentarze:



  1. Pięknie napisane. Dziękowanie to pokora życia, którą należy okazywać.
    Pozdrawiam :)

    napisał: annie.annie 2012/08/01 10:33:05

    Pięknie i mądrze

    napisał: jusze33 2012/08/01 12:18:39

    OdpowiedzUsuń
  2. dziekuje ci kochana za przypomnienie, tak czesto zapominam... tyle blogoslawienstw w kazdym nowym dniu...

    OdpowiedzUsuń

Twoje komentarze są dla mnie bardzo cenne. Zostaw znak, że byłeś, podziel się swoim doświadczeniem, pamiętaj o empatii.
Komentarze są moderowane.
Dziękuję :)