Rak do szczęścia (nie) potrzebny

/
4 Komentarzy
Magda Propokowicz, którą poznałam dzięki wywiadowi w "Wysokich Obcasach" choruje na raka. Przeszła obustronną mastektomię,  spędziła wiele czasu w szpitalach -  już podczas choroby urodziła zdrowego synka i cały czas prowadzi aktywne, szczęśliwe życie.
W wywiadzie z Magdą, oprócz wzruszenia jej losem i podziwu dla siły i determinacji jaką wykazuje, najbardziej uderzył mnie fragment o szczęściu:
„Jesteś szczęśliwa dzięki chorobie?
Zdecydowanie dzięki chorobie. Przed rakiem byłam osobą, która zawsze czegoś szukała, chciała więcej, ciągle gdzieś biegła. Nigdy do końca nie byłam zadowolona z siebie, z tego, co zrobiłam. Zupełnie nie potrafiłam się cieszyć ze zwykłego dnia. Gdyby nie choroba, dalej bym szukała szczęścia i prawdopodobnie nigdy bym go nie znalazła. Nauczyłam się żyć chwilą, być tu i teraz. Nie wyprzedzam czasu, nie zamartwiam się, co będzie.”
Nasz los chodzi bardzo krętymi drogami. Czasami to co wydaje się być czarne i złe ukazuje nam jasny i dobry brzuch -  a to co wydawało się spełnieniem marzeń prowadzi na samo dno piekła.
Warto czasem stanąć twarzą w twarz z tym co mamy – dobrym lub złym -  i zobaczyć to inne, mniej oczywiste oblicze zdarzeń. Warto doceniać to co nas spotyka  - bo jak pisał ks. Twardowski „przychodzi spoza nas” i czasem wie lepiej „dlaczego”.




Zobacz również

4 komentarze:



  1. od dawna już piszę, że King Kong to dziecko, które otworzyło drzwi i to nie tylko przede mną, a przecież niepełnosprawność dziecka powinna przytłaczać...

    napisał: ojciec.karmiacy 2010/10/07 17:00:07

    OdpowiedzUsuń


  2. Wierzę, że nie ma w takich sprawach przypadków, tylko my jesteśmy ślepi i nie zawsze widzimy i rozumiemy PO CO??

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę sobie, że to mogą być drogowskazy... ale wolę myśleć, że tak było w naszym przypadku, bo nie chcę oceniać innych. Każdy widzi świat przez siebie...

    napisał: ojciec.karmiacy 2010/10/07 17:18:46

    OdpowiedzUsuń
  4. ja też uważam, że warto się cieszyć tym, co się ma :)

    napisał: annataylor 2010/10/08 10:01:22

    OdpowiedzUsuń

Twoje komentarze są dla mnie bardzo cenne. Zostaw znak, że byłeś, podziel się swoim doświadczeniem, pamiętaj o empatii.
Komentarze są moderowane.
Dziękuję :)