Taniec NIE z gwiazdami

/
3 Komentarzy
Wyzwala ciało i duszę. Daje wolność, której darmo szukać w słowach. Oczyszcza jak kąpiel w wodzie życia. Otwiera jak boski klucz; nasze własne bramy raju.
TANIEC.
ONZ uznało oficjalnie terapię tańcem jako metodę terapeutyczną i poleca ją także w bardzo trudnych przypadkach; takich jak leczenie osób doświadczających lub zadających brutalną przemoc: w więzieniach, obozach uchodźców, ośrodkach dla dzieci- żołnierzy  itp.
Nasze ciało jest jak księga, w której zapisujemy wszystko to co nas dotknęło, nasze bóle i radości, nasze zamknięcia i otwarcia, zranienia, urazy, strachy, obawy, nadzieje na nowy początek.
Taniec – to wyzwolenie. Muzyka potrafi porwać i ponieść wysoko – czują ją – jestem tego pewna –nawet maleńkie rosnące pod sercem dzieci. Doświadczam tego kiedy kołyszę delikatnie biodrami, a mały KTOŚ we mnie uśmiecha się cichutko i miękko.  
Moje doświadczenia z tańcem są bardzo dalekie od „Tańca z Gwiazdami”. Najlepiej tańczy mi się samej -  niekoniecznie w samotności, bez wyuczonych kroków, które blokują moją radość i spontaniczność. 
Zdarza mi się obserwować innych ludzi podczas tańca i ze zdumieniem stwierdzam, że wielu porusza się jak mechaniczne kukiełki -  w obawie przed śmiesznością  i swoją własną nieskrępowaną ekspresją. Blokady jakie sobie zakładamy są często jak betonowe buty, które nie pozwalają podnieść stopy z podłogi,a niewidzialne nitki ciągną nas, napinają i nie pozwalają ruszyć z miejsca.
Pozwolić sobie na nieskrępowany niczym taniec to piękny wiosenny prezent,a  pozwolić sobie na bycie sobą to najpiękniejszy dar jaki można sobie samemu wręczyć na życie. Obdarowanie to można zacząć od pierwszego kroku. Właśnie w tańcu. Wystarczy wybrać muzykę i zacząć.


Zobacz również

3 komentarze:

  1. Uwielbiam Twoje wpisy.

    napisał: renniekarnacja 2010/05/03 17:21:27

    OdpowiedzUsuń
  2. Renniekarnacja: Kłaniam się i dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak .. w tańcu się człowiek zapomina .. szczególnie jak jest spontaniczny i wolny od oceny .. :)

    napisał: ses-ame 2010/05/06 15:17:45

    OdpowiedzUsuń

Twoje komentarze są dla mnie bardzo cenne. Zostaw znak, że byłeś, podziel się swoim doświadczeniem, pamiętaj o empatii.
Komentarze są moderowane.
Dziękuję :)