O sile woli, statku kosmicznym i zmianie w życiu

/
1 Komentarzy
Kolejne tłumaczenie fragmentu z "Comment donner la vie a vos reves" Alain Losier:
Miłej lektury!

"Nie jesteście kimś zupełnie zależnym od dobrego lub złego świata, który Was otacza. Wpływacie na większą część środowiska, w którym żyjecie i wzrastacie. To Wy decydujecie o tym, czym karmicie swoje życie. Tą moc mamy my wszyscy. Nazywa się wolna wola.
Wy także możecie kierować waszym statkiem kosmicznym. Jeśli wolicie łódź podwodną, niech tak będzie -  zasada pozostaje taka sama. Cokolwiek by to było, to bycie świadomym jest pierwszym, niezbędnym etapem w rozwoju. Nauczyć się jak to wszytsko działa, jest drugim.
Wyobraźcie sobie, że widzicie świat na czarno. Staracie się go zmienić ale on stawia opór. Zniechęcacie się i to jest zupełnie normalne.  Ale być może to wasze widzenie sprawia, że postrzegacie rzeczy złymi? Być może wystarczy zmienić optykę i wreszcie dostrzeżecie pozytywy w sytuacjach, które dotąd wydawały się tylko negatywne?
Łatwo powiedzieć -  zarzucicie mi. Ale jak to zrobić? Zadajcie sobie na początek pytanie: Jak to co jest teraz wokół mnie, może być szansą lub nauką, którą mi pomoże, która sprawi, że polepszę siebie i moje życie?
Mój dziadek mówił mi często: Wolę karmić swoje życie niż je konsumować. Potrzebowałem trochę czasu, żebym pojął o co chodzi, ale w dniu, w którym to zrozumiałem zdecydowałem wzbogacić moje dni w to co mnie karmi i moje życie się zmieniło.  Od tego momentu nie przestaje się ono  polepszać, dzień za dniem. Czuję się jakbym był na wakacjach cały rok!"

Co Was " karmi" ?
Co wpływa na to, że czujecie się szczęśliwi, odnalezieni, we właściwym miejscu, pełni energii i wiary? Co Was rozwija?
Owocnych poszukiwań!


Zobacz również

1 komentarz:

  1. Wciąż szukam swojego miejsca i "pokarmu" dla swojego życia. To, że zaglądnęłam do optymistycznego bloga świadczy, że moje "pigułki szczęścia" zaczynają działać.
    Pozdrawiam i niech optymizm dalej będzie z Tobą :)

    napisał: freedda 2010/01/17 20:56:12

    OdpowiedzUsuń

Twoje komentarze są dla mnie bardzo cenne. Zostaw znak, że byłeś, podziel się swoim doświadczeniem, pamiętaj o empatii.
Komentarze są moderowane.
Dziękuję :)